top of page

Bästa julklappen - God Jul 🎄

Förra året var jag inte alls säker på om jag skulle få uppleva ännu en jul. Men här är jag och ska i år få fira jul tillsammans med delar av min familj. Det är en så stor gåva att den inte ryms under julgranen. Igår var det min födelsedag och som barn var det kanske inte det bästa att fira födelsedag i samband med jul. Jag minns en sommar när min syster fyllde år och höll ut sina armar. Vilken syn när hon fick lastat på presenter som nådde ända upp till hakan. Den upplevelsen kände jag för egen del igår. Den stora gåvan - livet - räcker inte bara ända upp till hakan utan också för att fylla mig med glädje och oändlig tacksamhet. Det är ändå det som är det viktigaste när allt kommer omkring. Möjligheten att få umgås och träffa varandra. Skratta, gråta och dela livets glädje och utmaningar med varandra. Vara närvarande tillsammans medan vi kan. Plötsligt är livet slut, det är inte så långt som vi tror.



Byt ut stress, dåligt samvete, skuld och otillräcklighet mot att sakta ner, stanna upp och se varandra i ögonen. Vänta ut vad den andre funderar på att säga. Det som sitter lite längre in och har blivit nedtryckt så många gånger förut. Ge plats åt varandras berättelser som kanske innehåller en önskan om förlåtelse/försoning. Var nyfiken även på dom du tror du redan känner. Gåvor som är gratis men så oerhört värdefulla.


Jag önskar Dig en god och fridfull Jul ❤️

Kram, Carina

241 visningar6 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page