top of page

Dagens upplevelse i Radio P4

Jag har alltid min radio inställd på P4 och lyssnar ofta. Givetvis lyssnar jag även på andra kanaler, då i Sveriges Radio appen. Det finns också vissa favoritröster och Pernilla Månsson Colt är en av rösterna jag gärna lyssnar på. Så att få sitta i studion tillsammans med henne och John Taylor idag var riktig kul och intressant. Att dessutom få träffa Marie Olsson Nylander och se resten av radiogänget och hur dom får allt att fungera gjorde mig väldigt glad och tacksam. En ovanligt bra söndag helt enkelt!



Jag blev hämtad i morse och fick stiga upp (för mig) väldigt tidigt eftersom jag behöver flera timmar för att få igång min kropp på morgonen. När radiopratet var klart tog jag en promenad hem. Även om vindarna var hårda i byarna kändes promenaden skön. Rörelse och promenader är, som jag inte kan säga tillräckligt många gånger, väldigt viktigt för att jag ska må bra. Så det är ytterst sällan jag låter vädret hindra mig från att gå ut åtminstone en liten runda varje dag.


"Jag vill leva som om varje dag var den första istället för den sista"



Om du vill lyssna på dagens sändning kan du göra det här



Det är väldigt roligt att lyssna på John och Marie när dom ska hjälpa till att lösa lyssnarnas dilemman. Livet består av allt möjligt och det är fint att radion kan bjuda på en bredd av både musik och prat. Tack Sveriges Radio!


Om du som lyssnat på programmet har någon fråga till mig får du gärna skicka den till mig så ska jag försöka svara.


Kram

Carina

131 visningar2 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page