top of page

Gäst i radio P4 på söndag

Först så vill jag säga att smärtor har tagit mycket av min energi under en dryg månad. Men det börjar kännas lite bättre nu. Jag har svårt att både sitta och att fokusera på skrivandet när smärtan är för besvärlig. Men jag vill verkligen få igång ett skrivflöde och kämpar fortfarande lite med att det ska bli verklighet.


Det finns ett ganska nytt program som heter Söndagar i P4 och det sänds från lite olika orter i landet. På söndag sänds det från Malmö och Pernilla Månsson Colt är programledare. Jag har blivit inbjuden som gäst i programmet som bland annat handlar om vändpunkter i livet. Jag fick frågan efter att någon på radion läst artikeln i Sydsvenskan

Idag har jag pratat med producenten kring det praktiska och som jag förstod det kommer jag att vara i studiosändning mellan 08.30 - 09.00. Det går förstås att lyssna i efterhand i Sveriges Radio appen.




Häromnatten hade jag en dröm om att jag satt i ett fysiskt möte med programproducenten och en annan kvinna. Plötsligt säger den ena kvinnan "Nej, det här kan vi inte ha med i programmet. Det är ett alldeles för svårt ämne". Den andra kvinnan höll med och jag vaknade upp ur drömmen och tänkte "Ojdå, varför denna dröm?!". Nåja, det ska i vilket fall som helst bli kul och spännande att få vara gäst i radion. Dessutom tycker jag att Pernilla Månsson Colt är en väldigt bra programledare.



Tänk ändå att få vara med om också det här!





102 visningar2 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page