top of page

Del 3 - Närvarande med det svåra

I dagens avsnitt av vår Youtube-serie. Delar jag hur rädslan och sorgen över att förlora förmågan att vara jag drabbat mig. Att inte kunna hålla fokus, vara klar i skallen, kunna tänka, minnas och lösa problem. Men vi pratar också om tillit och hur viktigt det är att ha någon vid sin sida när det är tufft och svårt.

Jag inser att upplevelsen att förlora den "kapabla" sidan gör den autentiska och sårbara mer synlig och får mer plats.

Sjukskrivning under lång tid är svårt på många sätt. Att göra den här serien betyder flera saker för mig. Dels att jag får dokumentera hur det faktiskt är under resans gång. Det är så lätt att glömma vad det faktiskt är man går igenom. Men också en känsla av att vara kapabel till något - att vara den jag är med det som är.

Tack för att du följer med ❤️







71 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page