top of page

En dag full av liv och tacksamhet

Det finns saker att önska och så finns det saker som bara kommer till en. Jag väljer att vara öppen och ta emot allt jag får som känns rätt för mig just nu.

Att hjärtat påverkats av behandlingen gör det stundtals mer besvärligt för mig än vad jag kanske vill erkänna. Speciellt på nätterna när jag inte får sova. Sömnen är A och O för att jag ska kunna återhämta mig. Så när jag fick en natts sömn var den gåvan enorm. Det betyder att jag kan vara i rörelse utomhus som betyder så oerhört mycket för mig. Ett fantastiskt väder bjöds jag på med sol från en klarblå himmel, några minusgrader och klar frisk luft. Det kan inte bli bättre!



Jag gav mig ut på förmiddagen och promenerade med ett stort leende på läpparna som stannade kvar under hela dagen. Tog på munskydd och gick till passpolisen för att hämta mitt pass. Bara en sådan sak - möjligheten att resa utomlands finns fortfarande som en realitet.

När jag gick längs gatorna i Malmö med ett leende som gick från öra till öra blev jag full i skratt inombords. Alltså får man ha det såhär bra? Jag bestämde mig för att bara låta mig fyllas upp av det liv jag kände utanför och inuti mig. På eftermiddagen en ny promenad med en vän som tagit sig från norra delen av Skåne för att träffa mig. Dessutom fick jag en fantastisk sjal i de mest underbara färger som fortsätter göra mig glad. Tack Anna 🙏🏼🥰


Att vara utomhus och njuta av luften, ljuset och den fysiska rörelsen är bland det bästa jag vet. Känslan och upplevelsen av att bli uppfylld av liv är så stark att jag inte hittar ord som riktigt kan beskriva det. Men en sak är i alla fall säker. Jag kan inte påminna mig när jag kände mig så här levande senast. Bara en sådan sak, vem kunde ha trott?


En viktig insikt för mig en dag som den här var att jag inte önskar det jag upplever nu senare. Utan jag är i det som är just nu och suger ut allt det goda, tar vara på varenda droppe.


Idag är en ny dag som kanske vill servera mig något helt annat och jag ska vara öppen och tacksamt ta emot det som bjuds av liv på olika sätt.


Tack för att du går bredvid ❤️

Carina







114 visningar4 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page