top of page

Försoning - en väg till helande.

Att försonas är en process värd att påbörja om du längtar efter sinnesro, helande och att kunna leva vidare trots det som hänt. Det betyder inte att det är lätt men min egen personliga erfarenhet är en känsla av befrielse och starkare livskraft.


Jag vill passa på att använda mitt blogginlägg för att bjuda in fler som är intresserade eller nyfikna på hur det kan bli när vi vågar mötas för att försöka hela oss själv och våra relationer. Försoning betyder så mycket för mig och nu är jag med igen och leder Fördjupande Försoningsdagarna för Försoningsgruppen i samarbete med Svenska kyrkan.


"Den här hopplösheten jag hade inom mig och den här sorgen, det har lagt sig, jag har fått ro"


Orden kommer från Ann, en tidigare deltagare i Fördjupande Försoningsdagar. Hon deltog för att försöka försonas med sitt vuxna barn och beskriver hur hon innan försoningsdagarna kände sig uppriven. Lever Du eller någon du känner med erfarenhet av kränkningar och trasiga relationer, eller har fastnat i sorg eller skuldbeläggande? Fördjupande Försoningsdagar arbetar med att bearbeta det som gått sönder i relationen och hitta vägar vidare.





Är du eller någon du känner intresserad?

Välkommen på informationsträff: 15 mars, Heliga Trefaldighetskyrkan kl. 18.00.

Försoningsdagarna: 31 mars - 3 april.

PRIS: 250 kr per person. Priset inkluderar fika och lunch.

Sista Anmälningsdag: 17 mars


Anmälan till:

Ebba Älverbrandt, 040-27 92 79, ebba.alverbrandt@svenskakyrkan.se

Ulrica Fritzson, 0511-262 62, ulrica.fritzson@svenskakyrkan.se

Carina Halvardsson 0709-500 355, carina@carinahalvardsson.se






59 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page