top of page

Jag älskar träd ❤️




Det här är mitt favoritträd i Pildammsparken i Malmö. En gammal kastanj som står där för sig själv, stadig, vacker och trygg.


Det finns en bok om växters budskap. Där står det såhär "Kärleksfullt släpper jag taget och låter mina frukter finna sig en egen plats att växa på. På så sätt växer även jag själv", berättar kastanjen.



Att vara bland träd förknippar jag med stabilitet och pålitlighet. Det är hjälpsamt när tillvaron är osäker och kan känns kaotisk. I skog och park känner jag mig trygg, stärkt och hämtar läkande kraft. Det är ingen hemlighet att jag älskar träd och deras läkande egenskaper.


Läs om skogsbad på friluftsfrämjandets sida här.


Naturen ger oss villkorslöst av allt den har att ge. 🙏🏼🥰



Ha en fin dag!

Carina

70 visningar4 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page