top of page

I morgon

Jag har gjort mig redo för morgondagens operation. Förberett mig praktiskt med rena kläder och bäddat rent i sängen. Första proceduren med noggrann tvagning (descutan) är avklarad och en likadan väntar i morgon bitti. Det känns väldigt bra att jag har upplevt så mycket trevliga, roliga, festliga saker senaste tiden och fått umgås med de flesta av dem som är viktiga i mitt liv.


Jag har tappat räkningen på hur många operationer jag gjort och det spelar förstås ingen roll. Det viktiga är att det blir gjort så att cancertumören kan tas bort.

Trots att jag känner mig tacksam över att få vård på det sätt som vi får i Sverige och att jag har positiva upplevelser av omhändertagande och sövning inför operation. Måste jag ändå erkänna att det hade varit skönt att slippa.


Jag tänker på ett tillfälle inför en sövning när narkosläkaren sa att jag skulle tänka på något trevligt innan jag somnade så kanske jag drömde om det under narkosen.

Jag vet precis vad jag ska drömma om (eller tänka på) i morgon. Jag ska dansa barfota på en sommaräng i Dalarna. Solen går aldrig ner och jag ska dansa mig igenom hela midsommarnatten.


För många, många år sedan firade jag midsommarafton där med min vän Alexandra. Det är den bästa och finaste midsommar jag firat i mitt liv. Med den storslagna naturen vid Siljan, lövning och resning av midsommarstång, dansande människor i folkdräkter och spelmanslag. Mer svenskt än så blir det knappast inte, jo en dalahäst ska också vara med såklart. Den här midsommaraftonen blir det av förklarliga skäl ingen dans för min del. Det är lite synd, för jag tror att jag hade klarat av alla folkdanser som finns just denna midsommarafton (bara för att jag inte kan) 😉😄


Jag ser väldigt mycket fram emot sill, nypotatis, gräddfil, gräslök och jordgubbar. Det är sååå gott!


Ta gärna en svängom för mig om du har möjlighet.

Glad midsommar! ☀️


Carina

43 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page