top of page

Innerligt tack!

Jag springer som en hundvalp i sömnen. Drömmarna är ett barns och känslan är fantastisk!

Igår blev jag firad på min sextioförsta födelsedag. Så några födelsedagar har det blivit kan jag konstatera. Men ingen och jag säger det igen. Ingen av dem kan mäta sig med den här.

För det första var det ingen självklarhet att jag över huvud taget skulle kunna vara här och fira den. Och för det andra har jag inte ord för hur mycket kärlek som människor sänt i min väg på denna dag. Men nu vill jag först och främst lyfta fram mina bästa lekkamrater, systrar och vänner The Babes (som jag kallar dem). Vi har känt varandra i runt trettio år och deras arrangemang av min dag översteg alla förväntningar man kan ha.

Eftersom inomhusfirande inte gick att fixa på grund av min infektionskänslighet visste jag att vi skulle mötas upp i parken vid tio-tiden. Det här är vad som möter mig och det ger jag uttryck för i filmsnutten.



Nu hämtas det picknickkorgar och vi ska gå iväg och sätta oss någonstans. Jag väljer Drottning Silvias Rosenträdgård vid Margaretapaviljongen. Där finns bänkar och är också lite skyddat. Dessutom firar vi ju födelsedag samma dag 😉


Tack! Sofi, Pi och Louis, så många fina minnen vi skapar tillsammans ❤️❤️❤️


Mina underbara vänner hade tagit med godfika och köpt fin champagne (trots att jag inte kan dricka alkohol med kroppen full av medicin). Men bara att få fukta läppen, dofta och hålla ett glas med riktig champagne var lyxigt underbart. Presenten var en U-formad kudde som jag kan krama om när det blir svårt på natten. Precis en sådan jag önskade mig 😊


Dagen fortsatte med blomsterbud, gåvor från familj och vänner, telefonsamtal och alla grattishälsningar på facebook. På eftermiddagen ytterligare promenad med Therese som hade en speciellt fin gåva med tung innebörd. Karin kom förbi med en favoritbild som ska ramas in och vi passade på att ta en kvällspromenad.




Så till dig som uppmärksammade mig på min födelsedag vill jag säga TACK! Din betydelse och din omtanke är betydligt större än du kan föreställa dig.

När jag tittar igenom bilderna och filmerna så inser jag att livet bär både och. Det går att vara så svårt sjuk och ändå leva så fullt ut som jag gör nu. Med rätt människor omkring sig är inget omöjligt.


Ps. Jag var helt slut på kvällen men det var det definitivt värt! Man lever bara en gång!😉


Jag önskar dig en fin julhelg med massor av kärlek.❤️

Carina










171 visningar2 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page