top of page

Tidig morgontanke

Jag vaknar tidigt av att det gör ont i kroppen. Jag var så trött igår och hoppades att jag skulle få sova ut ordentligt. Men så ligger jag plötsligt här och ska försöka ta mig ur sängen alldeles för tidigt. Jag andas några djupa andetag och låter kroppen styra takten för att ta mig upp. Det går låååångsamt men till slut är jag på benen. Mot kaffebryggaren, tänk vad en kopp kaffe kan göra med en människa. Sprida glädje, njutning och tacksamhet en stund. Ett stort glas vatten, lite smärtlindrande och en kopp kaffe är första frukosten. Jag är insvept i min mjuka morgonrock som jag älskar och kryper upp i soffan med min fina kaffemugg.



Koppen jag fick av mina älskade systrar för tre år sedan när cancern var tillbaka igen. Jag blev väldigt glad och rörd för deras tanka bakom motivet. Dem ser mig som en maskros som trots svårt motstånd tar sig igenom igen och igen. Med en stark livskraft hittat den sätt att överleva under tuffa förhållande.


Kaffe och maskros är bästa starten på dagen!


Hoppas du får en skön helg.

Kram

Carina

48 visningar4 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page